Sunday, November 26, 2006

Test

Dette er en test. I x-plore der jeg jobber er vi relativt avhengige av at når folk søker på Google etter for eksempel frivillig arbeid vil våre hjemmesider komme høyt opp på lista. For hvor ofte blar du lengre enn side to når du gjøre et Googlesøk? Det var det jeg tenkte ja, du kommer neppe lengre enn side én. Men, ihvertfall, vår nederlandskfødte-engelsktalende-australiaboende sjef har skikkelig peiling på Google og søkemonitorer og får oss i x-plore dermed nesten høyest på lista uansett hva du søker på som gjelder frivillig arbeid og Work & Travel i utlandet. Bloggene deltakerne våre har kommer også bra høyt opp. Hvorfor? Fordi websidene er tilpasset etter hva søkemonitorene leter etter. Bloggene er for eksempel oftest skrevet på norsk, men er tilknyttet www.travellerspoint.com, som er en internasjonal side og som får mange treff totalt. Så da vil summen av at du søker etter norske sider og bakgrunnen travellerspoint har tilsammen gjøre at woopti, der kom våre deltakere høyt opp på lista. Siden jeg har skrevet min blogg på engelsk (og den dermed blir en av mange millioner engelske blogger på blogspot.com) skal man søke sinnsykt spesifikt for å få den opp. Men, nå prøver jeg med et innlegg på norsk bare for å se om det gjør noe. Om det er det lille som skal til for at redaktøren i National Geographic får øynene opp for min blogg og tilbyr meg jobb som freelance reisejournalist. Man kan jo alltids håpe, og når jeg allikevel sitter her (fortsatt ganske sur over den meget lave dørvakta som ikke slapp meg inn på Bjørungs), kan jeg like gjerne teste ut halvgærne internetteorier. Eventuelt bare gå å legge meg. Det var neste punkt på lista. Og dette blir siste blogg på norsk.

God natt!

1 comment:

Anonymous said...

Aye oye Maria!

Hoho, det er litt interresant at det var akkurat nå som du testet ut google. teorien at jeg fant fram til bloggen din, men at det absolutt ikke var takket være google. at jeg fant den.

Men men, tenkte bare å høre hvordan det går i livet ditt, et live jeg bestemte meg for for lenge siden at sikkert kom til å bli passelig interresant?

Håper alt er vel, og shame on you for buying on dont-buy-day!!

Klem fra han karen du cruisa Guatemala med :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...