Wednesday, February 14, 2007

Hallmark, go to...

It started in early January. Two days after news years, I am at work and unknowingly opens an email from one of my company's partners. "IT IS NOT TOO LATE!" What is not too late I think, and continue reading the email, only to be brutally reminded of my then very lonely marital status. "Get your Valentins Day lollies NOW" I work at a pretty reputable firm, and get sent this kind of junk more than five weeks before the actualy Hallmark-sponsored holiday?! I quickly deleted the email, marked the sender as spam for future reference and have ignored the topic since.

Today, I am again reminded, by tons of flower-carrying men, chocolate deliveries and big red hearts everywhere, that yes, that time of year has again arrived. The day where single people should go out, get drunk and have fun, and couply people be true to their loved ones. I am not sure which is the worst.

Anyway, without much further comment, I will just say that Valentins Day is a bit like New Years Eve. Extremely oppskrytt. If you want to improve your life, don't wait til December 31st to reveal the new you, do it today.

And if you love someone, show them every day, not when Maceys tell you to.

5 comments:

Anonymous said...

Someones bitter Cupid missed them.... ;-)

Happy shameless commercial exploitation of people's insecurities day to you too!!

Contrary to popular belief, I am capable of falling for a Norwegian guy, and not only Aussies and Kiwis... og jeg er noe bakfull, og innser at jeg skriver på engelsk, noe som er helt unødvendig. Herligheten betyr iallefall at jeg skal til Oslo en tur i mars - trolig - evt. i slutten av april. Dette må koordineres med deg, da du skylder med snakes og en massasje forran teven.

Savner deg. Mange varme klemmer fra ditt idol.

Maria Philippa said...
This comment has been removed by the author.
Maria Philippa said...

My Idol, my guru, my guide, my rock!

Cupid was being particulary nice on Valentins, det er en prinsippsak at jeg ikke er fan av dagen:) Gleder meg til å se deg igjen, diplomatsønn, any day honey!

xx

Anonymous said...

Hahaha ja, valentines day er for utstillingsvinduer, både metaforisk og bokstavelig talt !

On another note, regarding ze Hallmark...

Jeg har nylig flytta ut, og driver i forbindelse med det å rydder opp i gammelt rot og skrot. I det jeg skulle sovne i går kveld, fant jeg en diger bunke med gamle kort av ymse slag. Allt fra reisekort til ja, valentine kort og hit meg kort og dit meg kort, og såklart, bursdagskort. Jeg fant det fra min far på min 18-års dag, og kunne lese inni noen formanende ord om hva det å bli 18 og voksen innebar av ansvar og friheter, haha tenkte jeg, so much for that. I det jeg bladde videre fant jeg nok et 18-års kort, dette fra min mormor, som bodde i Amsterdam på den tiden. Det morsomme var, at der sto det faen meg akkurat det samme, dog på nederlandsk. Hallmark bestemmer med andre ord rammene for mitt liv i det jeg blir 18, og hvilke normer jeg burde følge???!?!?

Happy valentines !!!!

Maria Philippa said...

Ja, sånn kan livet gå. Heldigvis værre ting (forhåpentligvis) som kunne ha styrt livet ditt. Hva skjer/hvor har du flyttet? Reunion i Nicarauga med TC snart! Gleder meg til å kjøre chickenbuss igjen. Du gjorde en formidabel jobb som hodepute på mange av turene forrige gang, det kommer til å savnes:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...